Letecké spoločnosti zasiahol masívny výpadok služieb vrátane najväčších gigantov.
Výpadky hlási Ryanair, nereagujú ani služby WizzAiru či aeroliniek Delta Airlines, United Airlines či American Airlines. Letisko vo Viedni hlási problémy aj Eurowings či Turkish Airlines.
Výpadok je súčasťou ešte väčšieho problému, ktorými čelia spoločnosti aj mimo leteckého sektora. Problémy hlásia banky, veľké firmy a napríklad aj Microsoft na ktorého cloudových službách Azure fungujú aj mnohé rezervačné systémy leteniek.
Spoločnosť Crowdstrike, ktorá patrí k lídrom v oblasti cybersecurity hlási priamo zrútenie Windowsov na mnohých klientských počítačoch. Je možné, že problémy na Windowsoch spôsobil práve update tejto cybersecruity spoločnosti.
Letisko v Bratislave hlási, že systémy letiska sú funkčné, no Ryanair má problémy a teda dnešné lety Ryanairu budú odbavované manuálne.
Čo mám robiť ak dnes letím?
- v prvom rade treba prísť na letisko s výrazne vyšším predstihom ako bežne. Je možné, že na letisku bude zmätok a všetko bude trvať výrazne dlhšie. V závislosti na veľkosti letiska odporúčame aspoň 3-4 hodiny vopred ak nedôjde k vyriešeniu tohto problému. A to aj v prípade ak letíte iba s príručnou batožinou
- ak nemáte ešte spravený check in, stále by malo byť možné ho spraviť aj na letisku. Snáď to aerolinky nevyužijú na vytiahnutie peňazí od cestujúcich a spravia ho s ohľadom na situáciu zadarmo
- sledujte sociálne siete svojej aerolinky, na letisku sa v prípade nejasností informujte a riaďte sa pokynmi svojej leteckej spoločnosti
Čo ak letím ďalšie dni?
Je pravdepodobné, že sa tieto problémy podarí dovtedy vyriešiť. V prípade, že by sa tak však nestalo, platí všetko popísané vyššie.